Beste bezoeker,

Welkom bij het heemkunde genootschap van Brustem .

Onze  nieuwe vereniging heeft tot doel het verzamelen, onderzoeken en openbaar maken van de rijke geschiedenis van ons dorp. Iedereen is van harte uitgenodigd om deel te nemen aan onze werking.

Sinds vele jaren hebben enkele Brustemnaren het verleden van het dorp neergeschreven. Het is deze historische verzameling die we graag langs deze weg willen bekend maken aan een ruim publiek.

De website is opgedeeld in twee delen:

In het eerste deel kunt U het volledig levenswerk van de heer Lammens bezoeken. Hij heeft sinds de jaren ‘60 de geschiedenis van Brustem onderzocht.

In het tweede deel kunt U de werken vinden van onderzoekers die het dorp en haar geschiedenis een warm hart toe dragen, alsook de resultaten van de werking van het genootschap.

Laat U verwonderen door het boeiend verleden van ons dorp.

Veel leesplezier !!